Opportunities for the development of the microfranchise model in family wineries in the Lambayeque Region, during the period 2020 -2023
DOI:
https://doi.org/10.56294/sctconf2023589Keywords:
Materials Management, Quality of Life, Labor, EconomyAbstract
A winery does not operate under a business system that ensures profitability, therefore, this paper seeks to know the opportunities for the development of the microfranchise model in wineries, thus improving the quality of life of its owners and contributing in a sustainable way to the Peruvian economy.
References
1. Alba Aldave, C. (2005). Franquicias: Una perspectiva mundial. En Franquicias: Una perspectiva mundial. Fondo Editorial FCA.
2. Asociación de bodegueros del Perú. (s.f.). Obtenido de https://asociaciondebodegueros.com/
3. Banco Interamericano de Desarrollo. (Septiembre de 2011). Microfranquicias. Promoviendo el empoderamiento económico en la Base de la Pirámide.
4. Banco Mundial. (4 de Junio de 2020). Doing Business en el Perú 2020.
5. Calvo, A. (13 de Agosto de 2021). Franquicias exitosas en Venezuela. (M. Ramirez, Entrevistador)
6. Cheng, M. (2021). ¿Cómo funcionó la canasta de alimentos durante la pandemia?
7. Cheng, M. (2021). ¿Cómo se comportan los canales en el Perú a un año de pandemia?
8. Churromanía. (2021). Churromanía. Obtenido de churromania.com
9. Club Franquicia. (15 de Junio de 2021). Club Franquicia. Obtenido de https://clubfranquicia.pe/
10. Diez de Castro, E., & Galán Gonzales, J. (1998). Práctica de la franquicia Madrid.
11. Fairbourne Consulting. (2010). Guia para el diseño de negocio de microfranquicias.
12. Friedman, M. (2 de Julio de 2006). Wall Street Journal.
13. Front Consulting. (s.f.). Obtenido de https://frontconsulting.com.pe/
14. Front Consulting Perú & Front Mkt. (2019). El mercado peruano de franquicias.
15. Gibson, S., & Fairbourne, J. (2005). Where There Are No Jobs, Volume 4: The MicroFranchise Handbook.
16. Global Entrepreneurship Monitor. (2020).
17. Grupo Riquelme. (10 de Enero de 2019). Medium. Obtenido de https://medium.com/
18. Grupo Riquelme. (13 de Septiembre de 2019). Medium. Obtenido de www.medium.com
19. Juan Chichero. (2021). Juan Chichero. Obtenido de juanchichero.com
20. Kantar. (2021). Brand Footprint 2020. Perú.
21. Kiser, L. (3 de Diciembre de 2020). Front Consulting. Obtenido de https://frontconsulting.com.pe/2020/12/03/el-boom-de-las-tiendas-de-conveniencia-enel-peru/
22. Luna, F. (1 de Junio de 2020). Brand Footprint 2020 Perú - Las marcas más elegidas.
23. Magleby, K. (2008). Microfranquicias. La solución a la pobreza mundial. Recuperado el Agosto de 2021
24. Ochoa Fattorini, V. (27 de Agosto de 2019). Se avecina “guerra de canales” impulsada por el “convenience”. Gestión.
25. Oie, R. (2021). LinkQ Classify : determina los drivers de compra más relevantes. Perú.
26. Perú Retail. (17 de Julio de 2019). Obtenido de https://www.peru-retail.com/limenos-gastantienda-de-conveniencia/
27. Plumrose Express. (2021). Plumrose Express. Obtenido de plumrose.com
28. Quintana, G. (Diciembre de 24 de 2010). Las Microfranquicias en el Perú. Perú.
29. Quiñones, C. (15 de Diciembre de 2016). Gestión. Obtenido de gestion.pe
30. Riera Seijas, A. (2006). Diseño d estratégias para promocionar la exportación de franquicias peruanas.
31. Sen, A. (2000). Desarrollo y Libertad.
32. Serida, J., Alzamora, J., Guerrero, C., Borda, A., & Morales, O. (Febrero de 2020). Global Entrepreneurship Monitor, Perú 2018 - 2019. Lima, Perú: ESAN Ediciones.
33. Simanis, E., Hart, S., Enk, G., Duke, D., Gordon, M., & Lippert, A. (17 de Febrero de 2005). Strategic Initiatives at the Base of the Pyramid. A Protocol for Mutual.
34. Tambo. (2021). Tambo. Obtenido de https://www.tambo.pe/institucional/nosotros
35. Tambo+. (2021). Tambo+. Obtenido de tambo.pe
36. Universidad de Lima. (2 de Febrero de 2018). Obtenido de https://www.ulima.edu.pe/node/11974
37. Walmart México y Centroamérica. (2021). Walmart México y Centroamérica. Obtenido de walmartmexico.com
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Michelle Jannina Ramirez Odar (Author)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The article is distributed under the Creative Commons Attribution 4.0 License. Unless otherwise stated, associated published material is distributed under the same licence.